Friday 18 November 2011

Wow sehatnya dia...

Sihat kadang membawa dua maksud mengikut nada yang dipersembahkan...contohnya....
"Eh...Dollah nampak sehat skarang..." "aaa...sihatla jugak Senah...cam ginilah..." itu gaye orang kampong bertegur sapa sesama deme...


   Da satu lagi nada camneh..."Eh, Dollah sehatnya nko skarang yer..."...aaa itu nada tak berapa bagus kay...Itu teguran secara tidak langsung yang mempunyai isi tersirat...kuikui...nie masalah yang aku sering alami lately...'' Uii sehatnya nko skarang yer..." ALAMAK dah da orang tegor...


    Pepon maseh belum terlambat...setiap kejadian bergantong jalan yang kita amek...nko pilih jalan yang berlemak make berlemak la nko nanti...kalu pilih jalan yang berkhasiat make sehat la nko nanti....jangan samapi jadi camnehh...cekidaut...










Ala ngantookksnye areneh...mimpi makan nasi lemak sambal udang bes gak neh...dalam kelas pon nak tido...malas nak wat sume bende....jage2




Cehh kate nak jalan sesama...da plak deme tinggal aku kek blakang camneh...dudok la dulu sedap gak....aaaa nkorang pasti akan sentiasa tertinggal di belakang tak kira dalam aktiviti pepon.





Da plak deme cakap aku gemokk...tengok nie cume 78 inci je ukor lilit aku neh...





Ini bukan fasa perkembangan ibu2 hamil ye...oh bukan...





Mak nak susu...konpem kering susu mak dibuatnya...nie nak soh aku dukong...2 saat bleh ler...





Ala kita nak rase jer coklat nie...bukan makan selalu pon...ayat bela diri yang sering deme gunakan...





Korang akan sentiasa dijadikan alas tempat tido dek kerana keempukan umpama tilam eric tsia...





Dr. rase kamu pengsan tadi bukan tak cukop makan  mat...tapi haa...kat sini haa...rase tak? da lemak nie...dia dah block saluran pernapasan nko...sebab tuh nko pitam...





Eh...mane jantong dia neh...stengah jam aku dok cari...jantung aku plak yang berdegup kencang...kang kena hempok ngan mamat neh...





Mommy is there baby in ur tummy???...Oh no dear... its only my baby fat in there...





"Mat nko jangan sedeh mat...kami ada temankan nko...mane da nko gemok...Milah tinggalkan nko sebab nko terlampau hensem mat...dia takot nko kena rampas nanti..."




No comments:

Post a Comment