Wednesday 16 November 2011

Lambat tol...

Di Sk Ladang Ketoyang


Murid-murid : Bangun...Assalamualaikum cikgu.
Guru            : Waalaikumussalam...Duduk. Siapa tak hadir hari nie?
Murid-murid : Semua hadir cikgu kecuali Ahmad.


(10 minit kemudian)


Ahmad         : Selamat pagi cikgu...izinkan saya masuk.


Guru            : Masuk...Ahmad kenapa kamu lambat hari ni?


Ahmad         : Maafkan saya cikgu.


Guru            : Kamu tahukan peraturan sekolah kita ialah semua murid mesti berada di sekolah  
                      sebelum7.30 pagi?


Ahmad         : Saya tahu cikgu tapi saya cume ikut peraturan sekolah cikgu.


Guru            : Hah...peraturan apa? Cube cakap....(muka tak puas hati)


Ahmad         : Saya tak salah pepe cikgu...saya ikut papan tanda depan pagar sekolah kite aje...
                      "Sekolah di hadapan, sila perlahan".


Guru            : Tercengang...


Aku              : Kuikuikui...apa ke lurus bendul...



No comments:

Post a Comment