Tuesday 1 November 2011

Sakit gigi....layan aje


Pernah tak nkorang alami situasi di atas??? aku pasti pernah kecualilah nkorang bayi umo 5 bulan ke bawah ataupon datuk yang dah terlebih umo...sebab tulah dh lama aku tak update entri...makin aku mengadap laptop makin berpinor2 mata aku n menyengat2 gusi aku.

Orang lain sakit bile gigi rosak...aku sakit ble gigi nak tumboh...seksanya mengalahkan migrain .
mane taknye bile sakit gigi nkorang akan alami sume situasi di bawah:-
........
1. Sakit gigi bagaikan nak hempok kepala kalu ada orang berbisik di sebelah telinga nko.
2. Sakit tekak bagaikan dipaksa meminum racun serangga
3. Sakit kepala bagaikan ada orang menarik2 urat kepala n hotak nkorang.
4. Sakit mata bagaikan ada orang menarik2 bijik mata nko sampai tenggelam.
5. Leher bengkak bagaikan nkorang tertelan bijik nangka



Nak suruh aku pi jumpa doktor gigi...hikhik...mang nkorang terrer sesangat kalu dpt paksa aku pi jumpa doktor tu.


Inilah serba sedikit gambaran gigi aku yang baru tumbuh tu...mang menyempit aje tumbuhnya...maklumlah si bongsu mang ngada sikit...sampai pecah2 gusi aku bagai...

aku makan ubat tahan sakit...bukan gigi je sakit hati pon sakit bile ubat tu tak berkesan...huuhh


Kengkawan soh aku cabut aje gigi nie...ya salam sori ler aku nak sesajer cabut...

Geraham bongsu ni sebenarnya tak banyak beza daripada gigi yang lain.gigi ni tumbuh kat hujung mulut. 

Geraham bongsu nie biasanya tumbuh bile nkorang berusia antara 17 hingga 21 tahun. 

Kuikui mudakah aku...nonono angka ini pasti silap...nape baru skang dia menyempit dalam mulut aku nih...hurmmm


Anak panah yang menunjukkan gusi akan pecah untuk menerima kehadiran penghuninya yang baru...

Ini bukan gigi aku wokeh...gambarannya sajer...sebab aku punye lagi dahsyat...sebab dah pecah...hukhuk


bangun pagi gosok gigi
cuci muka terus mandi
pakai baju serta topi
jangan lupa makan roti

No comments:

Post a Comment