Saturday 12 November 2011

Zam zam ala kazam

     Zaman kecik2 dulu kan...selalu aku n da geng pi main layang2 kat padang sekolah...yelah dah pak guard tak kunci betol2 pagor tuh kitorang redah ajer...


     Ngah2 sebok nak terbangkan layang-layang yang tak berapa nak naik coz angin sepoi-sepoi bahasa... tibe2 kami semua terpaku mendongak ke langit...sambil menjerit... UFO... UFO... UFO... 

      Hisshh bukan le kami menjerit KAPAL TERBANG...KAPAL TERBANG...sambil melambai-lambai tangan ke langit....seolah2 semua yg dok dalam tuh akan dengarla suara kitorang...kuikui...lawak tol...nama pon bebudak hingusan kan.




     Ala aku pasti kome pon camtuh dulu...jakun aje kalu tengok benda pelik2 camtuh...tapi dalam hati aku...mang dah terbit rasa nak naik kapal terbang waktu tuh...sampailah aku dah besor panjang...nkorang rase ada aku dapat naik ker?


      YEZZAA...aku akhirnya berjaya naik kapal terbang yang ada di Mesia neh...kumpol duit beb...Air Asia jangan cakap la...MAS memang dahla...yang lain2 belom pernah lagi... Alhamdullillah...



Pihak Mas jangan risau...ini bukan promosi berbayar...aku yang kena bayo kome...kuikui

    
       Aku nie mang suke berangan tapi aku akan cube pastikan angan-angan aku tuh akan menjadi realiti satu hari nanti...lambat atau cepat bergantung pada usaha kita...ye dak...


       Tapi kalu nkorang tanya "Ate Mat best ker nek kapal tebang tuh???... aku akan cakap takde best mane pon....sebabnya:-

----------------------------------------------------

1. Aku GAYAT orangnya...selalu bayang yang bukan2 waktu dalam tuh...enjin mati la...sayap patah la...roda tercabut la...langgar burung la...minyak abeh la...macam2


2. SEATnya tak bleh blah betol...dah la nak duk sejam lebih dengan kerusi terpacak camtuh...sampai terteleng2 pale waktu tido...kalu nek bas bleh adjust2 seat kan...kan...kan


3. Sesak NAPAS rasenya...tingkap takleh bukak...cermin kete bleh jugak bukak....dahla seatnya menyempit aje...nak menggeliat pon susah...almaklum seat ekonomi....


4.  Nak makan JAJAN kegemaran pon takleh...nanti orang sebelah dok tengok aje...takpon pramugari yang cun2 akan datang sambil berkate2..."Dik tak boleh bawa makanan luar ke dalam pesawat yer" hek eleh....


5. Nak pi TOILET susah...mane bleh berenti kat RNR...nak pi toilet kang sume mate mandang aku cam aku da curi barang deme jerk...ceh...rase glemer sangat time tuh...tapi tak tahan pergi jugak.


6.  Takleh cuci mate sebab kat luar tu AWAN puteh ajer....berpinor2 mate aku dok nengok menatang tuh sambil dok rewind ilmu sains yang aku belajor dulu camne awan leh terbentuk...kuikui...


  tapi seb baik ada stewedess yang cun2 seh...pandai dorang nye marketing ek...skirt singkat2....meka up tebal2 sampai pak cik dok sebelah aku syik senyum2 aje...tak ngantok2 orang tua tuh.

----------------------------------------------

Pepon kalu kome nak cepat sampai mang kapal terbang la pilihannya...mane la nak komper ngan nek kete proton aku tuh...

Pilihan di tangan anda...



Kenek2 la ude lembu patah tandok
cek mek sudohlah terbe
cik awe pon merajok
uwa uwa uwa uwa uwa u....em em em em...   





No comments:

Post a Comment