Friday 11 November 2011

Kereta...vroom

Aku sedari zaman belajar lagi impian mang nak beli kereta...sebab itu aku usaha sampai aku berjaya...NAH...skang aku da sebijik kete...nak tengok...nak tengok???







Nie mang bukan kereta aku...kuang...kuang...kuang macam kete mainan je...





Macam nie le lebeh kurang kete aku...syukur la ado dari tak ado langsung...sayang kete...

Mang aku suka memandu tak kira jauh ke dekat ke...kalu kome nak aku bawak 8 jam non stop pon bleh...bagi aku bawa kereta nie dah macam terapi...kalu aku sedey n stress ke just start enjin kete...bukak lagu ...layan bro...tapi kalu jalan sesak cam KL tuh lagi sesak la kepala aku...no way.


Pernah ke korang da kete impian???aku pasti ada la...kalu tak takkan syarikat kete makin bersepah kat mesia nie...bagi aku tak salah nak berangan pakai kete besar...mewah...tu pon satu motivasi jiwa kite k...

Contohnya kete2 di bawah...



Kete nie jangankan nak beli guna duit aku...gadai semua tanah bapak aku kat kampong pon belom tentu lepas bayar muka dia neh...kete ferrero rosye...




Kalu aku ada RM500 000 ribu belom tentu aku nak abehkan dekat kete nie...nanti aku terpaksa tido dalam kete plak sebab sayang punya kes...kete mark sidis ben 10.



Kete nie mang menarik perhatian aku jugak la...harga pon affordable...tapi yang makan gaji cam aku nih ikat perot la nk pakai kete neh...mat mat kete mang suke sebab bukan aje enjin mantap tapi jugak nice body le...kete mat so bizi today laser.




Aku pon pernah tangkap cintan sama ini kete...aku stat suke mase tengok cite weenter soneta dulu...leb stori...bukan aku suke sangat tengok tapi kakak aku suke jadi aku pon suke la...(cover line)...
kete hari hari ikan ayer.




nie kete menan la...




mengancam tapi tak sesuai la dengan aku yang tak beranak pinak lagi...dah da seguni anak blehlah kumpol duit sampai mam*** beli kete nie...kete alfa lipid.




Kete  elektrik mang bagus untuk pelihara alam sekitar dan jimat tenaga tapi kalu da famili ramai cam aku nie tok cik, tok ma, tok nek sume da nak sumbat kat mana?lagi satu cam tak confident nak lalu jalan kat umah aku yang banyak treler panjang nie...terlingkup ko...kete semats fottos.




Ini mang terbaek bro...my dream car...duit je yang tarak skang nie...tapi bak aku kate awal2 tadi berangan tak salah...da kena bayar insuran ke nak berangan....kete wmb.


Tapi pepon kite mesti berpijak pada bumi yang nyata...bak pepatah melayu kate uko baju di badan ko ler mat jangan amik ukuran badan cik milah plak...tak sesuai...aku takkan mengikat perut semata2 nak bergaye...yang sedang2 saja pon bagus juge janji selamat pergi dan pulang...ye dak?


Walaupon orang kate proton nie cekik darah la...minum darah...mahal...mudah patah la... bla..bla..tp aku sedar itu je yang aku mampu beli stakat ini...terima kasih padaNya.



bapaku pulang dari kota
bapaku belikan kereta
kereta kecil warna jingga
bolehku bawa ronda-ronda.

No comments:

Post a Comment